26/11/2013
Eliana Dias e Lazuíta Goretti de Oliveira
Modalidad / Nivel de Enseñanza | Disciplina | Tema |
---|---|---|
Ensino Médio | Língua Estrangeira | Compreensão leitora |
Ensino Médio | Língua Estrangeira | Compreensão oral |
Ensino Médio | Língua Estrangeira | Produção escrita |
Ensino Médio | Língua Estrangeira | Produção oral |
1195.2018.0.3326.7.7.0.0.0.0.249.703.4j2j1.7.0....0...1ac.1.29.img..2.5.346.J9eYyT6Z-GE#facrc=_&imgdii=_&imgrc=MbpIYFW4qhaHdM%3A%3BrGlPjID3ZmgEeM%3Bhttp%253A%252F%252F4.bp.blogspot.com%252F-hGyku6ImViY%252FToyOdAy5TxI%252FAAAAAAAAAFc%252FtKQQBAxLSoE%252Fs320%252Fi-used-to-exercise%2525252C-but-im-fine-now_2529%2525255B1%2525255D.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fsaopauloenglish.blogspot.com%252F2011%252F10%252Fused-to-would-to-
be-used-to-to-get-used.html%3B318%3B237 (acesso em 25.10.2013)
ATIVIDADE 1
Professor, inicie a aula mostrando o vídeo de uma música da Madonna; This used to be my playground. Toque a música uma ou mais vezes e peça para que os alunos acompanhem, prestando atenção na letra e buscando anotar as palavras ou expressões conhecidas, que conseguirem identificar na letra da música.
Imagem ilustrativa do site: http://www.youtube.com/watch?v=rMHRq7yGdkA (acesso em 19.10.2013)
ATIVIDADE 2
Compositor: Madonna/shep Pettibone
This used to be my playground (used to be)
This used to be my childhood dream
This used to be the place I ran to
Whenever I was in need
Of a friend
Why did it have to end
And why do they always say
Don't look back
Keep your head held high
Don't ask them why
Because life is short
And before you know
You're feeling old
And your heart is breaking
Don't hold on to the past
Well that's too much to ask
(Long and movie versions only:)
(chorus)
Live and learn
Well the years they flew
And we never knew
We were foolish then
We would never tire
And that little fire
Is still alive in me
It will never go away
Can't say goodbye to yesterday (can't say goodbye)
(chorus)
No regrets
But I wish that you
Were here with me
Well then there's hope yet
I can see your face
In our secret place
You're not just a memory
Say goodbye to yesterday (the dream)
Those are words I'll never say (I'll never say)
This used to be my playground (used to be)
This used to be our pride and joy
This used to be the place we ran to
That no one in the world could dare destroy
(Short and movie versions only:)
This used to be our playground (used to be)
This used to be our childhood dream
This used to be the place we ran to
I wish you were standing here with me
(Movie version only:)
This used to be our playground (used to be)
This used to be our great escape
This used to be the place we ran to
This used to be our secret hiding place
This used to be our playground (used to be)
This used to be our childhood dream
This used to be the place we ran to
The best things in life are always free
Wishing you were here with me
Após ouvirem a música (você pode repeti-la quantas vezes forem necessárias ou a pedido dos alunos), peça para que todos circulem a estrutura verbal USED TO, que aparece diversas vezes na letra da música (cada um circula em sua cópia impressa). Verifique se os alunos conseguem reconhecer o sentido da estrutura e expliquem que esse tempo verbal é utilizado quando queremos falar de hábitos ou estados passados que não mais acontecem no presente.
ATIVIDADE 3
Apresente o vídeo de acesso no link http://www.youtube.com/watch?v=yjB43qpwDQQ (acesso em 19.10.2013) e peça para que os alunos se revesem na leitura. Pare todas as vezes que observar dúvidas ou se notar que é preciso de reforço para o entendimento do conteúdo apresentado no vídeo.
Fonte: http://www.youtube.com/watch?v=yjB43qpwDQQ (acesso em 25.10.2013)
ATIVIDADE 4
Depois da atividade com a música, projete no datashow a seguinte explicação sobre o tema. Solicite a leitura por diferentes alunos, garantindo a participação de todos e, assim, o envolvimento com as atividades da aula.
In the following examples, the Simple Past of to use is printed in bold type, and the infinitives which follow it are underlined. The Simple Past of to use is used.
e.g. The ferry used to operate every day.
We used to live on Duke Street.
In the first example, the use of used followed by the infinitive indicates that in the past the ferryoperated every day, but now it does not operate every day. In the second example, the use of usedfollowed by the infinitive indicates that in the past we lived on Duke Street, but now we do not live on Duke Street.
ATIVIDADE 5
Professor, forme duplas e peça para que os alunos realizem o seguinte exercício:
Rewrite the following sentences, changing the underlined verbs from the Simple Past to the form with used followed by the infinitive.
For example:
They took the bus.
They used to take the bus.
She traveled every year.
She used to travel every year.
1. It snowed heavily. It………………… heavily.
2. I came often. I…………………. often.
3. We were neighbors. We……………………….neighbors.
4. He wrote many letters. .He ……………………… many letters.
5. They walked to work. They ………………………… to work.
6. He teased us. He ……………………… us.
7. She told us stories. She ………………………. us stories.
8. You rode a bicycle. You ………………… a bicycle.
ANSWERS:
1. It used to snow heavily. 2. I used to come often. 3. We used to be neighbors. 4. He used to write manyletters. 5. They used to walk to work. 6. He used to tease us. 7. She used to tell us stories. 8. You used to ride a bicycle.
ATIVIDADE 6
Ainda em duplas, peça para que os alunos, usando a estrutura ora apresentada, elaborem frases (no mínimo 5), de acordo com as suas próprias experiências ou estado passados.
Circule pela sala, tirando as possíveis dúvidas com vocabulário ou com a própria estrutura introduzida. Cada aluno se responsabilizará pela leitura de, pelo menos, duas frases ao grupo. Essa atividade poderá servir como uma forma de avaliação, conforme sugerimos no item avaliação desta aula.
Outros links sobre o tema:
http://www.ecenglish.com/learnenglish/lessons/using-used-past-habits (acesso em 19.10.2013);
http://www.englishpage.com/verbpage/usedto.html (acesso em 19.10.2013);
http://www.learn-english-today.com/lessons/lesson_contents/verbs/used_to.html (acesso em 19.10.2013);
Para acessar vídeos:
http://www.youtube.com/watch?v=yjB43qpwDQQ (acesso em 19.10.2013)
Cinco estrelas 1 calificaciones
Denuncia opiniones o materiales indebidos!
14/03/2014
Cinco estrelasExcellent!