16/09/2014
Eliana Dias e Lazuíta Goretti de Oliveira
Modalidad / Nivel de Enseñanza | Disciplina | Tema |
---|---|---|
Ensino Médio | Língua Estrangeira | Competência comunicativa: componentes linguísticos, sociolinguísticos e pragmáticos |
Ensino Médio | Língua Estrangeira | Competência pluricultural: língua como meio de acesso às manifestações culturais |
Ensino Médio | Língua Estrangeira | Produção escrita |
Ensino Médio | Língua Estrangeira | Produção oral |
Ensino Fundamental Final | Língua Estrangeira | Aspectos morfológicos, sintáticos e fonológicos |
Ensino Fundamental Final | Língua Estrangeira | Organização textual |
Ensino Fundamental Final | Língua Estrangeira | Textos orais com marcas entonacionais e pronúncia |
Ensino Médio | Língua Estrangeira | Compreensão oral |
Ensino Fundamental Final | Língua Estrangeira | Grau de formalidade na escrita e na fala |
Ensino Médio | Língua Estrangeira | Compreensão leitora |
aprender como falar os preços na língua inglesa
não há necessidade de conhecimentos prévios
Atividade 1
Remember that in English, we divide prices at the decimal point.
For example: |
$4.59 |
four dollars (and) fifty-nine cents four / fifty nine |
(long way) (short way) |
(Time is also divided in a similar way: 12:47 is said "twelve / forty-seven")
Americans often say large numbers in "phrases" of two digits.
For example: |
267
4381 |
two hundred sixty-seven four thousand three hundred eighty-one forty-three / eighty-one |
(long way) |
Some people also use two-digit phrasing with telephone numbers:
565-8347 |
five-six-five // eighty-three / forty-seven |
Fonte adaptada: http://free-english-study.com/speaking/american-numbers-and-prices.html (acesso em 13.09.2014)
Atividade 2
$ = Dollar | € = Euro |
---|---|
£ = Pound (Sterling) | ¥ = Yen |
|
|
|
cash | cheque(s) | credit (slang - plastic) |
---|
|
|
|
||
bank(s) | cash box(es) | cash machine(s) / ATM(s) | ||
---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
cheque
BOOK(s)
|
coin(s) | note(s) | ||
|
|
|||
piggy bank(s) | poor | purse(s) | ||
|
|
|
||
rich | safe(s) | till(s) | ||
|
||||
wallet(s) |
Fonte adaptada: http://www.learnenglish.de/vocabulary/money.html (acesso em 13.09.2014)
Atividade 3
Professor, apresente o vídeo "How to talk about prices" aos alunos:, disponível em http://www.engvid.com/prices-vocabulary/ (acesso em 13.09.2014). Pause o vídeo quantas vezes forem necessárias, formulando perguntas e observando a compreensão dos alunos quanto ao conteúdo introduzido.
Imagem ilustrativa do vídeo
Atividade 4
Practice the following prices (both long and short ways) with a partner:
That will be____(price)______
That comes to ____(price)____
$59.65 |
$1.79* |
$29.00** |
$425.78 |
$231.49 |
$3,657.88 |
*Also: a dollar seventy-nine
**Also: twenty-nine (dollars) even
Fonte adaptada: http://free-english-study.com/speaking/american-numbers-and-prices.html (acesso em 13. 09.2014)
Atividade 5
ENGLISH LISTENING QUIZ: PRICES
Atividade 6
Atividade 7
Look at the two receipts. Use words you find on these receipts to fill in the blanks:
(1) Money that the clerk gives you, along with your receipt: ....................................................
(2) Money that you pay to the government: .........................................................................
(3) The cost of an item before tax: .....................................................................................
(4) The amount that you save off of the regular price: ..........................................................
(5) Money you give for good service: ..................................................................................
(6) Money that includes tax, discounts, and the price: ...........................................................
Fonte adaptada: http://english.cape.edu/exercises/exercise03-2.html (acesso em 13.09.2014)
Atividade 8
Como continuação da atividade, eles poderão criar outros exemplos de itens ou objetos com seus respectivos preços, e avaliá-los como barato, caro ou razoável.
What do you think? Are these prices expensive, reasonable, or cheap?
(1) $60.00 for a pair of jeans: ..................................................................
(2) $1.00 for a cup of coffee: ...................................................................
(3) $20.00 for a glass of wine: .................................................................
(4) $100.00 for a tie: ..............................................................................
(5) $8.00 for a shirt: .............................................................................
(6) $7.00 for a movie ticket: ...................................................................
Fonte adaptada: http://english.cape.edu/exercises/exercise03-2.html (acesso em 13.09.2014)
Para outras atividades de compreensão auditiva, acesse:
http://www.esl-lab.com/eslbasic/shopping-prices-1.htm (acesso em 13.09.2014);
http://www.passporttoenglish.com/Intermediate-English/Lesson10/Listening.html (acesso em 13.09.2014)
Para outras atividades, acesse:
http://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=6802 (acesso em 13.09.2014);
http://www.workmobility.eu/en_en/money/language_point_saying_prices.html (acesso em 13.09.2014);
Outros vídeos:
http://www.youtube.com/watch?v=NZLHOS4P3Fw (acesso em 13.09.2014)
Sem estrelas 0 calificaciones
Denuncia opiniones o materiales indebidos!